משמעות טקס חינה – ההסבר המלא

טקס החינה ידוע ומוכר בעיקר כטקס מקדים לחתונה ומשולב בקהילות רבות. לא מדובר בטקס שטחי שבא רק למען היופי, אלא בטקס שהשורשים שלו משתרעים עמוק לתוך ההיסטוריה, ומסמלים אינספור משמעויות מרוחניות ועד לחגיגה משמחת של אירועים משני חיים. זהו טקס שנהוג בקרב עמים רבים במזרח התיכון והוא מסמל את המעבר מחיי הרווקות לחיי הזוגיות.

משמעות טקס חינה – כל מה שחשוב לדעת

טקס החינה הוא טקס עתיק של מאות שנים והוא ידוע עוד מימי קדם אצל הכנענים, הבבלים והאשורים שהשתמשו בטקס. אפילו עד למזרח הרחוק החינה הגיעה, וגם בהודו. מבחינת היהדות וההלכה, את החינה עורכים ביהדות לאחר טבילה במקווה ולפני החתונה, לרוב, לילה לפני החתונה לכל המאוחר. ברמה המסורתית, לרוב נהגו לערוך חינה אך ורק לכלה ומשפחתו של החתן הייתה מביאה את הכלה אל האירוע אל אוהל חינה חגיגי ומקושט. עם הזמן נוהג זה השתנה וכיום כבר נוהגים לערוך את החינה ביחד עם בני המשפחה של החתן וחבריו. זהו אירוע שמח, מרגש ובעל סמבוליות גבוהה מאד לחוגגים אותו.

מה מאפיין את מסורתיות החינה?

טקס החינה מאופיין בבגדים מסורתיים של העדה כמו כפתן מרוקאי ועוד. חלק מהבגדים האלו משובצים בזהב, ולרוב אלו גם בגדים שעברו בירושה במשפחה מהטקסים הקודמים בדורות עבר, ולא בגדים חדשים שנקנו ונלבשו בפעם הראשונה. בחינה המרוקאית, שהיא למעשה האירוע היותר נפוץ בישראל, האירוע מתחיל בליווי שירה על ידי נשות המשפחה וחברות הכלה אל המקווה. במקווה מוגש כיבוד של שתיה ועוגיות ובסיום המקווה כולן חוזרות אל הבית לטקס החנה.  את האירוע מלווה מוזיקה מסורתית לצד הביגוד והתכשיטים. בני הזוג מגיעים אל מקום הטקס, ובמקום זה דואגים למרוח את החינה על ידיהם. החינה מסמלת סגולה לחיים טובים ומלאים בבריאות, אהבה ופרנסה. 

אין אירוע ללא אוכל – מה אוכלים בחינה?

הרבה מעבר לנושא של תפאורה לחינה בכל אחד מהטקסים של כל אחת מהעדות, נהוג להגיש אוכל מסורתי, אוכל של העדה. אוכל מסורתי שמתאים לאירוע לרוב מוזמן על ידי קייטרינג מקצועי שמכיר היטב את הרגלי המזון של העדה עליה מדובר באירוע. חשוב אם כן לבדוק אם החברה שאתם מזמינים ממנה את השירות מגישה מגשים לחינה ומכירה את המסורת הקולינרית של העדה. התפריט חייב להכיל את המזון המלא החל ממנות פתיחה ועד למנות המתוקות לקינוח, כולל כמובן הממתקים המסורתיים שמגישים במהלך החינה. כי משמעות טקס חינה היא לא רק משמעות של ביגוד או מוזיקה, אלא גם אוכל. עוד נדגיש שאפשר גם להזמין מראש את הממתקים המקדימים לטקס החינה גם אל המקווה עצמו. 

בוחרים בהפקת אירוע מקצועית ואיכותית לאירוע שאף אחד לא ישכח

הפקת טקס חינה היא לא דבר של מה בכך. משמעות טקס חינה היא חשובה מאד אחרת כלל לא היו עורכים את הטקס ועל כן, ההפקה חייבת להיות בהתאם למסורת גם מבחינת האוכל, ציוד לחינה ובטח לבטח בהנחיית הטקס. בחירת אנשי המקצוע המתאימים למשימה זו חייבת להיעשות בקפידה. חברה בעלת ניסיון מקצועי מתאים תדאג להפיק עבורכם אירוע מושלם שישאיר טעם של עוד, עם שמחה בלב. חברת ללה סוזנה המפיקה אירועי חינה מעל שבע שנים כאן בשבילכם להפקת אירוע בלתי נשכח.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אהבתם את הפוסט? שתפו אותו עם חברים!
Facebook
Twitter
WhatsApp
כותבת המאמר : סוזנה
כותבת המאמר : סוזנה

סוזנה קרויה על שם סבתה שעלתה ממרוקו. היא החלה את דרכה המקצועית כמוכרת עוגיות ביתיות מתוך המטבח הפרטי הקטן שלה.
האהבה שלה למסורת, לתרבות עדות המזרח ומרוקו בפרט ובעיקר הרצון והאהבה לשמח אנשים, הם שהובילו אותה להקים את חברת ללה סוזנה ולשמח כמה שיותר אנשים.
לאחר שעברה קורס מקצועי בהפקת אירועים ובשילוב הידע התרבותי שלה והאהבה שלה לתחום, יצאה מהמטבח הקטן שלה לדרך עצמאית.

רוצים אירוע חינה בלתי נשכח?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
שמרו על קשר!
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.
חייג עכשיו