למה חוגגים את טקסט החינה לפני החתונה?

אירוע החינה הוא אחד האירועים המסורתיים הוותיקים שנשמרו לאורך השנים בקרב עדות המזרח. אירוע זה נועד כדי לברך את החתן והכלה לפני חתונתם, לכבוד הרגע הזה בו יקשרו את גורלם (בשאיפה לנצח) והוא נחגג כיום בקרב עדות מסוימות גם בארץ וגם בעולם. מקור הטקסט הינו ממרוקו אך הוא נחגג גם בהודו ובמדינות נוספות במזרח, בעיקר בקרב היהודים. בין היתר חוגגים עם האירוע עם מוסיקה מסורתית, כפתן מרוקאי ובגדים מסורתיים אחרים, אוכל טוב, הרבה ריקודים ושמחה וכמובן גם מריחת חינה בטקס מסורתי. 

אז מתי חוגגים את הטקסט ומדוע חוגגים אותו?

אירוע החינה חוגגים עם ציוד לחינה, תפאורה, מוסיקה, אוכל טוב וכנהוג גם מריחת חינה על הידיים, ולעתים גם על הרגליים של החתן והכלה. הטקסט נועד לגרש שדים ולברך את בני הזוג במעבר מעולם הרווקות לעולם הנישואין וקשירת גורלם לעתיד לבוא. בין היתר, הטקס והאורחים מברכים את בני הזוג לשפע, אושר, פריון, ברכה והצלחה ונועדו לספק להם עידוד רוחני מסורתי בפתיחת החיים המשותפים שלהם. את הטקסט היה נהוג לאורך ההיסטוריה לחגוג יום לפני החתונה, אולם כיום מטעמים כלכליים, לוגיסטיים ואחרים, לרוב מעדיפים המשפחות לחגוג אותו כמה ימים לפני מועד החתונה. בין אם מדובר בזוגות מעורבים (הכוללים אחד ממוצא ספרדי והשני ממוצא ספרדי) ובין אם שני בני הזוג ממוצא ספרדי – נהוג לחגוג את החינה. למעשה, כיום המסורת גלשה ליהודים רבים אחרים ממוצאים נוספים הרוצים לקחת חלק בטקס החינה המסורתי לפני חתונתם, אך בארץ לרוב נראה טקסטים אלה נחגגים בקרב העדה המרוקאית והתימנית. 

היכן חוגגים את החינה?

בעבר היה נהוג לחגוג את אירוע החתונה בביתה של הכלה המארחת את משפחת החתן. יש אומרים שהאירוע התקיים רק עבור הכלה ונשות המשפחה, כאשר רק לאחר מכן הצטרפו גם החתן ויתר הגברים בקרב המשפחה והחברים. את החינה ניתן לחגוג בכל מקום למעשה, החל מביתם של החתן והקהל, דרך השכרת אוהל חינה בשטח פתוח ועד להשכרת גן אירועים או אפילו וילה להשכרה. 

אוכל ומוסיקה טובה שכדאי להזמין מראש:

אצלנו בללה סוזנה תוכלו להזמין אוכל מסורתי טעים עם מגשים לחינה במגוון סוגים: עוגיות, מתוקים ומאכלים מסורתיים שיש רק בבית מרוקאי ובאירועים מיוחדים. כמו כן תוכלו להשכיר תלבושות מיוחדות, תפאורה לחינה וכל מה שאתם צריכים במקום אחד. חשוב להבהיר כי התלבושות, המאכלים ואפילו סגנון המוסיקה עשוי להשתנות בהתאם לעדה מסוימת ומנהגיה. לכן, בבואכם לארגן אירוע חינה יש להתחשב במאפיינים המסורתיים ההיסטוריים של אותה תרבות ספציפית במסגרתה נערך האירוע. זכרו כי מדובר בסופו של דבר באירוע משמח שהחתן והכלה בו נמצאים במרכז והוא כל כולו נועד כדי לברך אותם בדרכם המשותפת החדשה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אהבתם את הפוסט? שתפו אותו עם חברים!
Facebook
Twitter
WhatsApp
כותבת המאמר : סוזנה
כותבת המאמר : סוזנה

סוזנה קרויה על שם סבתה שעלתה ממרוקו. היא החלה את דרכה המקצועית כמוכרת עוגיות ביתיות מתוך המטבח הפרטי הקטן שלה.
האהבה שלה למסורת, לתרבות עדות המזרח ומרוקו בפרט ובעיקר הרצון והאהבה לשמח אנשים, הם שהובילו אותה להקים את חברת ללה סוזנה ולשמח כמה שיותר אנשים.
לאחר שעברה קורס מקצועי בהפקת אירועים ובשילוב הידע התרבותי שלה והאהבה שלה לתחום, יצאה מהמטבח הקטן שלה לדרך עצמאית.

רוצים אירוע חינה בלתי נשכח?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
שמרו על קשר!
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.
חייג עכשיו