חינה מרוקאית – מסורת עתיקה ומרגשת

חינה מרוקאית, המכונה גם "מהנדי", היא מסורת עשירה תרבותית ועתיקת יומין, המהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות המרוקאית במשך מאות שנים. לחינה משמעות עצומה באירועים שונים, במיוחד בחתונות ובחגיגות, והיא מוכרת בעיקר בזכות העיצובים המורכבים והמשמעות הסמלית שלה. 

כמה עובדות מדהימות על חינה מרוקאית:

  • שורשים היסטוריים – לאמנות החינה המרוקאית יש שורשים היסטוריים עמוקים המתוארכים לתרבויות הברבריות והערביות העתיקות. זה הועבר לדורות והחזיק מעמד עד ימנו אנו.
  • חינה בחתונה – לחינה מרוקאית תפקיד מרכזי בחגיגות שלפני החתונה. במהלך החינה נהוג למרוח מחומר החינה על ידיהם ורגליהם של החתן והכלה. התהליך מלווה בשירה, ריקודים ותלבושות מסורתיות.
  • סמליות – עיצובי חינה יכולים לייצג היבטים שונים של החיים, כגון פוריות, הגנה מפני רוע ומזל טוב. הכתם החום-אדמדם שהותירה חינה נחשב כמביא ברכות ומרחיק אנרגיות שליליות.
  • לא רק לחתונה אלא גם לאירועים שונים – מעבר לחתונות, אירועי חינה בתרבות המרוקאית נחגגת גם באירועים גדולים אחרים.
  • איך מכינים את החינה? – משחת החינה עשויה מעלי חינה טחונים דק מעורבבים במים ושמנים אתריים. המשחה נמרחת על העור בצורות שונות, וכשהיא מתייבשת היא משאירה אחריה כתם זמני שיכול להישאר למשך כמה ימים או שבועות.

מה נלבש בדרך כלל בחינה מרוקאית?

לכל עדה יש את תלבושות החינה המסורתיות שלה. בחינה מרוקאית כפתן מרוקאי תהיה התלבושת המסורתית וכי ניתן יהיה למצוא תלבושות נוספות מסורתיות המתאימות לעדה ולאירוע מסוג זה. בדרך כלל החתן והכלה המיועדים יהיו אלה שיתלבשו בתלבושות המיוחדות, כאשר באירועים מסורתיים הדוקים יותר גם האורחים מתלבשים עם תלבושות לחינה

איזה אוכל נגיש בדרך כלל לחינה מרוקאית?

באירוע החינה בדרך כלל מגישים עוגיות ומתוקים ומיני מאכלים קטנים, מעין פינגר פוד ולא מעבר כיוון שהקייטרינג המלא יהיה באירוע החתונה כמובן. אירוע מרוקאי משמח הוא תמיד אירוע שיש בו אוכל טוב ומגוון עוגיות ומתוקים וזה מה שצפוי גם באירוע החינה שלכם. 

ציוד נוסף שכדאי לקחת בחשבון לאירוע:

בהכנות לאירוע החינה כדאי לקחת בחשבון את המקום בו אורחים את האירוע. האם שוכרים וילה או אולם לחגיגת האירוע או דווקא אוהל חינה גדול? בנוסף צריך לקחת בחשבון גם תפאורה לחינה וציוד נלווה נוסף הנדרש במקום. אם אתם מתכוונים להזמין תקליטן שיהיה אחראי על המוסיקה המסורתית באירוע תצטרכו גם ציוד מקצועי שבו הוא יוכל לעשות שימוש.

ללה סוזנה תספק לכם ציוד לחינה, תלבושות, אוכל מרוקאי מסורתי וכל מה שאתם רוצים וצריכים כדי להפיק את האירוע המושלם. לפרטים נוספים אנא צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לעמוד לשירותכם בכל צורך. רוצים להתייעץ לגבי האירוע המיוחל? היכן כדאי לערוך? מה אתם צריכים לאירוע? באילו כמויות? צרו קשר ונשמח לעמוד לשירותכם בשמחה ובאהבה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אהבתם את הפוסט? שתפו אותו עם חברים!
Facebook
Twitter
WhatsApp
כותבת המאמר : סוזנה
כותבת המאמר : סוזנה

סוזנה קרויה על שם סבתה שעלתה ממרוקו. היא החלה את דרכה המקצועית כמוכרת עוגיות ביתיות מתוך המטבח הפרטי הקטן שלה.
האהבה שלה למסורת, לתרבות עדות המזרח ומרוקו בפרט ובעיקר הרצון והאהבה לשמח אנשים, הם שהובילו אותה להקים את חברת ללה סוזנה ולשמח כמה שיותר אנשים.
לאחר שעברה קורס מקצועי בהפקת אירועים ובשילוב הידע התרבותי שלה והאהבה שלה לתחום, יצאה מהמטבח הקטן שלה לדרך עצמאית.

רוצים אירוע חינה בלתי נשכח?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
שמרו על קשר!
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.
חייג עכשיו