טקס חינה מרוקאית – מאיפה הכול התחיל?

טקס חינה מרוקאית – טקס מסורתי ומרגש

אירוע חינה הוא אחד האירועים השמחים, הצבעונים והטעימים שיש. הרבה זוגות לא מוכנים לוותר על טקס החינה המרוקאי המסורתי ויש כאלה שמחשיבים אות לערב לא פחות חשוב מערב החתונה, ואת האמת שיש לכך סיבה טובה. מעבר לשמחה הגדולה, המוזיקה המקפיצה והעוגיות הטעימות, טקס החינה הוא ערב מסורתי מאוד, שמטרתו לברך את הזוג הטרי עם כניסתם לחייהם המשותפים. במאמר זה ננסה להסביר לכם על מהות טקס החינה, סוגי החינות ועל המסורת רבת השנים שעומדת מאחריו.

טקס חינה – מאיפה הכל התחיל?

אז רגע לפני שנמליץ לכם על כל הדברים שאתם חייבים בחינה שלכם, חשוב שקודם כל נבין לעומק מה זה טקס חינה ולמה הוא נועד. טקס החינה היהודית היא מסורת רבת שנים בעיקר אצל עדות המזרח. נכון, לכל עדה יש את הטקס שלה, עם המסורת שלה והחוקים שלה, אך בסופו של דבר כל העדות מקיימים את טקס החינה בגלל מסורת זהה. טקס החינה נועד כדי לברך את החתן והכלה, להרחיק מהם מלאכי חבלה ולהשרות עליהם ברכה. במהלך טקס החינה נהוג למרוח חומר כתום שמופק מצמחה "החנה" על ידיהם של החתן והכלה. את הכתם מורחים בצורה עגולה, בדומה לצורת מטבע, וזה על מנת לתת ברכת שפע לזוג הצעיר. 

לבוש מסורתי – מאז ועד היום

כל מה שלקח חלק בטקס חינה, ודאי זוכר היטב את הלבוש המסורתי של החתן והכלה, ההורים והאורחים. תלבושות לחינה מכניסות צבע, שמחה ואווירה קסומה לאירוע, אך מעבר לזה מדובר על אקט מסורתי שהוא חלק בלתי נפרד מטקס החינה, אז וגם היום. כמו שכתבנו בפסקה הראשונה, טקס החינה נועד על מנת לברך את הזוג הצעיר בשפע, הצלחה וברכה, לכן הלבוש המסורתי של החינה יהיה בדרך כלל בצבע זהב ולבן, עם עיטורים מיוחדים ומפוארים כדי לייחד את הזוג הצעיר ולהשרות עליהם את הברכה. אז למקרה שהתלבטתם אם לשכור תלבושות לחינה או לא, תזכרו שטקס חינה אמיתי ללא תלבושות הוא לא טקס חינה.

טקס חינה מודרני – כך תעשו טקס חינה בלתי נשכח

אז אחרי שחזרנו אחורה בזמן והבנו לעומק את משמעות החינה, עכשיו הגיע הזמן להבין על מה אסור לוותר באירוע החינה שלכם כדי שהוא יהיה מושלם. כמו שכבר הבנתם, טקס החינה הוא טקס שנועד על מנת לברך את החתן והכלה בשפע, הצלחה וזוגיות טובה, לכן חשוב שהעיצוב והאווירה יתאימו לאירוע. הכנו עבורכם כמה נקודות חשובות שיעשו את החינה שלכם לבלתי נשכחת

  • תפאורה לחינה – חינה צריכה להראות כמו חינה, ולכן תפאורה לחינה היא פרט חשוב והכרחי כדי שטקס החינה יהיה מוצלח ויפה. שילוב הצבעים, כורסאות, הדומים, ושלל פריטים שיכניסו אתכם ואת האורחים שלכם לאווירה מחשמלת וקסומה.
  • תלבושות לחינה – אחד הדברים החשובים בחינה הוא ללא ספק תלבושות לחינה. זה יכניס צבע, ישדרג את האירוע וידאג שגם הדוד והדודה יחגגו וירקדו איתכם במהלך האירוע.
  • מוזיקה מסורתית – הדבר הכי חשוב בכל אירוע הוא המוזיקה, ועל אחת כמה וכמה באירוע חינה. מוזיקה מסורתית תחבר את כל הנקודות ותהפוך את האירוע שלכם למושלם.

לסיכום, אירוע חינה הוא אירוע מיוחד, שמח וצבעוני, כל הזוגות שחגגו חינה יכולים להגיד שזה אירוע מדהים שהם לא היו מוותרים עליו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אהבתם את הפוסט? שתפו אותו עם חברים!
Facebook
Twitter
WhatsApp
כותבת המאמר : סוזנה
כותבת המאמר : סוזנה

סוזנה קרויה על שם סבתה שעלתה ממרוקו. היא החלה את דרכה המקצועית כמוכרת עוגיות ביתיות מתוך המטבח הפרטי הקטן שלה.
האהבה שלה למסורת, לתרבות עדות המזרח ומרוקו בפרט ובעיקר הרצון והאהבה לשמח אנשים, הם שהובילו אותה להקים את חברת ללה סוזנה ולשמח כמה שיותר אנשים.
לאחר שעברה קורס מקצועי בהפקת אירועים ובשילוב הידע התרבותי שלה והאהבה שלה לתחום, יצאה מהמטבח הקטן שלה לדרך עצמאית.

רוצים אירוע חינה בלתי נשכח?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
שמרו על קשר!
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.
חייג עכשיו