איך להכין חינה?

חוגגים חינה בקרוב ומתלבטים איך להכין את תערבות החינה? כיום ניתן לקנות תערבות חינה מוכנה או לחילופין להכין אותה בעצמכם בבית. חברת ללה סוזנה הכינה בשבילכם מדריך מפורט להכנת תערובת החינה.

אירוע חינה הוא חגיגה מרגשת שהפכה לנפוצה כמעט בכל בית בישראל. היא נהוגה בקרב עדות רבות וכל אחת מהעדות השונות עורכת אותו בצורה מעט שונה, הכול לפי המנהגים והמסורת שלה. אם בעבר אירוע החינה היה שמור לעדה המרוקאית בלבד, כיום הוא נפוץ בקרב כל בית כמעט בישראל ולא רק אצל בני עדות המזרח. כיום נהוג אפילו לעשות טקס חינה בבר מצווה ובבת מצווה ולא רק לפני חתונה, זה טקס חגיגי שמוסיף שמחה וצבע רב, עם תלבושות מיוחדות, עם אוכל מיוחד ועם תפאורה מיוחדת, מה שמעניק לאירוע גוון ייחודי וחד פעמי.

כל עדה והטקס האותנטי שלה

לכל עדה יש שיטה אחרת למריחת החינה ודרך שונה להעברת החגיגה, הכול בהתאם למסורת.

בחינה מרוקאית למשל נהוג להניח את החינה במרכז כף היד ולמרוח אותה בתנועות סיבוביות, בחינה עיראקית נהוג להניח גוש חינה על כל אצבע, בחינה הודית עיסת החינה תשמש כחומר לקישוט היד וכדומה. בכל אופן, אירוע חינה הוא חגיגה צבעונית ואותנטית בכל עדה שמסמלת את בואה של החתונה המתקרבת. אפשר כמובן להשתמש בחינה מוכנה, אבל להכין את החינה בעצמכם זאת חוויה מרגשת, חד פעמית ומיוחדת שתוסיף פן מרגש נוסף לחגיגה המיוחדת שלכם.

הבאנו לכם את המתכון המוצלח לחינה ביתית שתוכלו לעשות בקלות ממש בעצמכם.

מתכון לחינה מנצחת

מצרכים לתערובת החינה בהכנה ביתית:

  • קילו של אבקת חינה שניתן להשיג בכל חנות תבלינים. ישנם שני סוגים של אבקת חינה- שחורה או אדומה. הסוג המומלץ יותר הוא האבקה האדומה. בעבר היה נהוג להכין גם את האבקה באופן עצמאי על-ידי כתישת עלי כופר לבן בעזרת מכתש ועלי ומהם ליצור את האבקה ליצור תערובת החינה.
  • שלוש שקיות של תה רגיל ופשוט שמוסיף צבע לתערובת החינה.
  • שש כפיות של מי ורדים שמוסיפות ריח נעים ומיוחד לתערובת.
  • חמש כפיות של ערק שמוסיפות ריח אניס מדהים לעיסה.
  • ורד אחד בצבע אדום עז לקישוט העיסה בסוף.

הכמויות האלה מחושבות לפי מספר של בין 100 ל-150 אורחים, כמות נפוצה באירוע חינה. אם מספר האורחים שלכם קטן או גדול יותר, תשנו את הכמויות בהתאם, כדי שהחינה תספיק לכולם.

אופן הכנת התערובת:

יש להרתיח קנקן מים ולהביאם לרתיחה במלוא העוצמה. לאחר מכן, מוסיפים למים את התיונים, את מי הורדים ואת הערק ולערבב את כל המוצרים יחד. את המים יש להוסיף לקילו של אבקת החינה בהדרגתיות ולערבב שוב עד לקבלת עיסה אחידה ובצקית, לא דלילה מדי ולא סמיכה מדי.

איך להגיש את עיסת החינה

את העיסה שהתקבלה יוצקים לתוך כלי נחושת, לתוך סיר או לתוך כלי פלסטיק לאחר שהתקררה מעט. לאחר מכן, מקשטים איך שרוצים, בדרך-כלל לכל עדה יש את הקישוטים המיוחדים שלה- עלי ורד, צמח פיגם שידוע בסגולותיו הרבות, סוכריות דרז'ה צבעוניות שנפוצות אצל רוב העדות, מטבעות זהב לסמל שפע ועושר, נרות ריחניים וכדומה. בזמן הכנת החינה כדאי להשתמש בכפפות, כדי שהצבע לא ידבק לידיים ולכלים בזמן ההכנה. שמרו את רגע מריחת החינה על היד בטקס עצמו יחד עם כל האורחים.

ניתן להכין את החינה במועדון האירוע, אך אנו ממליצים לעשות זאת בבית באופן רגוע במקום המוכר שלכם.

מי אחראי על הכנת תערובת החינה?

על הכנת תערובת החינה וגם על מריחת החינה על ידיהם של הזוג אחראית אישה טובת לב בעלת מידות טובות. אישה נעימה וחייכנית שתעביר את הטקס בצורה חמה ואוהבת. בדרך-כלל זאת תהיה אמא של החתן המיועד או אמא של הכלה המיועדת. אישה נשואה ופוריה בלבד שתעניק ממידותיה הטובות ברכה לזוג הצעיר ולכל האורחים.

לאחר מריחת החינה נהוג לקשור סרט יוקרתי על כפות הידיים, כדי לא ללכלך את הבגדים ואת התלבושות המיוחדות של הערב. לאחר מכן, שוטפים את היד מתערבות החינה והסימן שלה נשאר במרכז כף היד.

טקס חינה הוא חגיגה אותנטית ומסורתית מרגשת ומיוחדת של פעם בחיים. יש אין ספור דרכים וגימיקים להפוך אותה למרגשת יותר ולמקורית הרבה יותר והכנת החינה בעצמכם זאת דרך נהדרת.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
אהבתם את הפוסט? שתפו אותו עם חברים!
Facebook
Twitter
WhatsApp
כותבת המאמר : סוזנה
כותבת המאמר : סוזנה

סוזנה קרויה על שם סבתה שעלתה ממרוקו. היא החלה את דרכה המקצועית כמוכרת עוגיות ביתיות מתוך המטבח הפרטי הקטן שלה.
האהבה שלה למסורת, לתרבות עדות המזרח ומרוקו בפרט ובעיקר הרצון והאהבה לשמח אנשים, הם שהובילו אותה להקים את חברת ללה סוזנה ולשמח כמה שיותר אנשים.
לאחר שעברה קורס מקצועי בהפקת אירועים ובשילוב הידע התרבותי שלה והאהבה שלה לתחום, יצאה מהמטבח הקטן שלה לדרך עצמאית.

רוצים אירוע חינה בלתי נשכח?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם בהקדם

מאמרים אחרונים
שמרו על קשר!
לחץ לשיחה עם נציג
ברוכים הבאים לווצאפ. מוזמנים לרשום לנו ונשמח לעזור לכם 24/7.
חייג עכשיו